فیلتر ممنوع!

تنبیه مخالفان توافق اتمی: “٩ دی” توقیف شد؛ “کیهان” و “رجانیوز” تذکر گرفتند

با بررسی عملکرد رسانه‌ها در جریان مذاکرات هسته‌ای در هیأت نظارت مطبوعات ایران، یک هفته‌نامه توقیف، یک روزنامه و یک پایگاه اطلاع رسانی تذکر گرفتند.

امیر کشیب - امیرشکیب - Amir Shakib

در جلسه هیأت نظارت بر مطبوعات که روز دوشنبه ١٢ مرداد به منظور بررسی عملکرد رسانه‌های مکتوب و الکترونیک در خصوص مذاکرات هسته‌ای برگزار شد، هفته نامه “٩ دی” توقیف و پرونده آن به دادگاه ارجاع شد.

توقیف هفته نامه “٩ دی” به مدیر مسئولی “حمید رسایی”، با استناد به موادی از قانون مطبوعات مبنی بر «ممنوعیت افترا به مقامات، نهادها، ارگان‌ها و هر یک از افراد کشور» و «لازم الاتباع بودن مصوبات شورای عالی امنیت ملی» صورت پذیرفت.

هفته گذشته، حمید رسایی، نماینده مجلس و مدیر مسئول هفته نامه “٩ دی”، نامه محرمانه وزارت ارشاد به مطبوعات را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

حدود ١٠ روز پیش، وزارت ارشاد در نامه‌ای محرمانه خطاب به رسانه‌ها از آنها خواسته بود تا از انتشار مطالبی که «دستاوردهای مذاکرات هسته‌ای» را زیر سؤال می برد پرهیز نمایند.

حمید رسایی در واکنش، در صفحه اینستاگرام خود نوشته است: «شنیدن خبر توقیف هفته‌نامه “٩ دی” در دولت آقای روحانی، خبر عجیبی نیست؛ این دولت نشان داده که بسیار کم تحمل‌تر از یک دولت مدعی انتقادپذیری است».

همچنین به روزنامه “کیهان” و پایگاه اطلاع‌رسانی “رجانیوز” بدلیل انتشار برخی عناوین و مطالب در انتقاد با توافق اتمی وین تذکر داده شد.

منبع

0 thoughts on “تنبیه مخالفان توافق اتمی: “٩ دی” توقیف شد؛ “کیهان” و “رجانیوز” تذکر گرفتند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *