فیلتر ممنوع!

تاکید ظریف و موگرینی بر «توافق بر سر همه‌ چیز یا هیچ»

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، که پس از دیدار خود با جان کری، وزیر خارجه آمریکا، از لوزان سوئیس به بروکسل، بلژیک، رفت تا با وزیران خارجه بریتانیا، فرانسه، آلمان و نماینده ارشد اتحادیه اروپا در سیاست خارجی دیدار کند، تاکید کرده است که «روی هیچ موضوعی توافق نخواهد شد مگر آنکه درباره تمامی موضوعات توافق شود».

امیر شکیب - Amir Shakib

این گفته‌ها را فدریکا موگرینی، نماینده ارشد اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی و دفاعی، نیز بیان کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، خانم موگرینی گفته است «تا زمانی که بر سر هر جزئی به توافق نرسیم، به توافق نمی‌رسیم».

خبرگزاری فرانسه از قول لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه، نیز نقل کرده است که «پیشرفت‌هایی حاصل شده است اما هنوز نکات مهمی حل نشده باقی مانده است و خواهیم دید آیا می‌توانیم رو به جلو برویم یا نه».

خود آقای ظریف پس از مذاکرات اولیه‌ای که با جان کری داشت، در لوزان، به خبرنگاران گفت «بالاخره به نتیجه خواهیم رسید». او در بلژیک گفته است «نگارش توافق هنگامی آغاز می‌شود که درباره راه‌حل‌ها گفت‌وگو و بر سر آنها به نظر واحد برسیم».

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، گزارش داده است که در دیدار محمد جواد ظریف با فیلیپ هاموند، وزیر خارجه بریتانیا، دو طرف بر تلاش مشترک کشورهای مذاکره‌کننده برای نزدیک کردن فاصله‌ها تاکید کرده‌اند.

به گزارش ایرنا وزیر خارجه ایران می‌گوید تهران همواره بر نقش اروپا و نیز توسعه همکاری‌ها با این قاره تاکید کرده است و «دستیابی به توافق در موضوع هسته‌ای می‌تواند جهشی در این همکاری‌ها ایجاد کند».

قرار است گفت‌وگوها، روز سه‌شنبه، میان وزیران خارجه ایران و آمریکا در لوزان سوئیس ادامه پیدا کند. مقام‌های سیاسی پنج کشور دیگر طرف گفت‌وگو؛ چین، فرانسه، بریتانیا، روسیه و آلمان، نیز روز سه‌شنبه به سوئیس می‌روند.

به گزارش هانا کاویانی، خبرنگار اعزامی رادیو فردا به لوزان، محمدجواد ظریف روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که احتمالاً معاونان وزیران خارجه ۱+۵ روز سه‌شنبه با همتایان ایرانی خود مذاکره خواهند داشت.

منبع

0 thoughts on “تاکید ظریف و موگرینی بر «توافق بر سر همه‌ چیز یا هیچ»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *