فیلتر ممنوع!

روحانی خواستار تعیین «سه تا چهار اصل» برای سانسور کتاب شد

حسن روحانی، رئيس جمهوری اسلامی ايران، با بيان اينکه «نمی‌توان ۱۰۰ اصل برای مميزی درست کنيم»، خواستار تعيين «سه يا چهار اصل» برای مميزی کتاب در ایران شد.

امیر شکیب-Amir Shakib

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، آقای روحانی، يکشنبه ۱۹ بهمن و در جريان يک سخنرانی در تهران، از «اخلاق، مقدسات، ارزش‌ها، امنيت و مصالح ملی» به عنوان اصول پيشنهادی خود برای مميزی در ايران نام برد.

رئيس جمهوری اسلامی با اشاره به «خط قرمزها» در ايران خواند، افزود: «اين خط قرمز که می‌گويند يا مثلث است يا مربع يا ذوزنقه، ديگر هزار ضلع نداريم، کثيرالاضلاع داشتيم اما نه اين قدر.»

خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) نيز به نقل از حسن روحانی گزارش داده که «نظارت بر کتاب را بايد قدم به قدم به صاحبان امر واگذار کرد.»

او توضيح داده که «ناشران، نويسندگان و اساتيد برجسته بيايند نظارت کنند. اگر کتابی چاپ و خوانده شد دوباره برای چاپ دوم بايد از هفت‌خوان عبور کند؟‌»

مسئوليت مميزی يا سانسور کتاب‌هايی که در ايران منتشر می‌شوند بر عهده بخش ويژه‌ای درون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

حسن روحانی، رئيس جمهوری اسلامی ايران، پيش از انتخاب به اين سمت وعده داده بود که مميزی قبل از چاپ کتاب را لغو کرده و آن را به بعد از انتشار کتاب‌ها موکول می‌کند.

علی جنتی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت يازدهم نيز اين مسئله را تاييد کرد اما پس از مدتی حرف خود را پس گرفت.

اين در حالی است که بسياری از اصولگرايان و نمايندگان اين جريان در مجلس، به شدت با حذف مميزی يا سانسور کتاب در ايران مخالفت می‌کنند.

اما حسن روحانی در سخنان ۱۹ بهمن خود خواستار اين شد که در حوزه کتاب و رسانه «اينقدر مته به خشخاش نگذاريم».

منبع

0 thoughts on “روحانی خواستار تعیین «سه تا چهار اصل» برای سانسور کتاب شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *