فیلتر ممنوع!

انتقال غنچه قوامی به زندان قرچک، پس گرفتن میزبانی مسابقات والیبال جوانان از ایران

غنچه قوامی، پس از ۱۲۹ روز بازداشت موقت در بند دو الف زندان اوین، به زندان قرچک در اطراف شهرری منتقل شد.

Ghoncheh-Ghavami-saham-news-450x256

به گزارش کلمه، خانم قوامی که از روز شنبه دهم آبان ماه در اعتراض به ادامه حبس خود به رغم پایان قرار بازداشت موقت و نیز تاخیر غیرقانونی در صدور حکم دادگاه، دست به اعتصاب غذای خشک زده بود، هفته پیش به زندان زنان واقع در قرچک ورامین منتقل شده است.

خانم قوامی از روز چهارشنبه به مدت سه روز در یک سلول انفرادی نگهداری شده و دیروز پس از ملاقات با مادرش به یکی از بندهای این زندان منتقل شده است. این در حالی است که پس از انقضای قرار موقت شصت روزه دوم، هنوز قرار بازداشت جدیدی برای خانم قوامی صادر نشده است.

صبح امروز کلمه خبر داده بود که فدراسیون جهانی والیبال برای آزادی غنچه قوامی که از چهار ماه قبل در زندان است و نیز برای الزام ایران به پایبندی به وعده حضور زنان در ورزشگاه‌ها، به فشار متوسل شده و در گام اول، ایران را از میزبانی جام جهانی نوجوانان محروم کرده و همچنین تهدید کرده که ایران را از میزبانی لیگ جهانی هم محروم خواهد کرد.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده در روز ۲۲ مهرماه پس از یک جلسه محاکمه غنچه قوامی به اتهام تبلیغ علیه نظام، ختم دادرسی را اعلام کرد. اما در حالی که براساس قانون آیین دادرسی کیفری، قاضی موظف است حداکثر ظرف یک هفته حکم را صادر کند، به رغم گذشت ۲۷ روز نه تنها حکمی صادر نشده است که بر اساس گفته وکیل وی، محمود علیزاده طباطبایی، تلاش‌هایی از سوی دادگاه انقلاب برای عودت دادن پرونده به دادستانی و افزودن اتهامات جدید در جریان است. این در حالی است که براساس آیین دادرسی، دادگاه پس از اعلام ختم رسیدگی، نمی‌تواند لوایح، اسناد و مدارک جدید را دریافت کند.

زندان قرچک محل نگهداری بیش از هزار و دویست زندانی زن با اتهاماتی از قبیل قتل، دزدی مسلحانه و قاچاق مواد مخدر است. زندانی که در آن طبقه بندی و تفکیک جرایم رعایت نمی‌شود و برخی اعضای خانواده زندانیان سیاسی، شرایط اسفناک آن را را با بازداشتگاه کهریزک مقایسه می‌کنند.

0 thoughts on “انتقال غنچه قوامی به زندان قرچک، پس گرفتن میزبانی مسابقات والیبال جوانان از ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *