فیلتر ممنوع!

انتقال یازده تن از زندانیان محکوم به اعدام اهل‌سنت به اجرای احکام زندان

انتقال یازده تن از زندانیان محکوم به اعدام اهل‌سنت در زندان رجایی شهر کرد به اجرای احکام زندان و سئوال و جواب از ایشان باعث نگرانی از خطر اجرای حکم ایشان شده است.

Rajaee-Shahr

طی روز گذشته (چهارشنبه ۱۴ آبان ماه) یازده تن از زندانیان محکوم به اعدام که حکم اعدام ایشان در دیوان عالی کشور به تایید رسیده است به بخش اجرای احکام زندان رجایی شهر منتقل شده و از ایشان سئوالهایی پرسیده شد.

این یازده نفر که به اتهام محاربه از طریق هواداری از گروههای سلفی به اعدام محکوم شده‌اند همگی در سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج نگهداری می‌شوند. ایشان و خانواده‌هایشان مکررا این اتهام را تکذیب کرده‌اند و تبلیغ مسائل اعتقادی اهل‌سنت را علت بازداشت و صدور حکم اعدام برای این زندانیان می‌دانند.

در بین زندانیانی که روز گذشته به اجرای احکام انتقال شدند حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی نیز حضور داشتند.

این چهار زندانی اهل‌سنت پیش‌تر چندین اعتصاب طولانی مدت داشتند که با واکنش گروههای مختلف حقوق بشری از جمله دیدبان حقوق بشر و عفو بین الملل روبرو شد.

وکلای این چهار زندانی معتقدند با استناد به قانون مجازات اسلامی جدید حکم اعدام ایشان موضوعیت نداشته و باید اعمال ماده ۱۰ شود.

یکی از زندانیانی که روز گذشته به اجرای احکام منتقل شده بود به گزارشگر هرانا گفت: «سئوالهایی که از ما پرسیدند این‌ها بود: متاهلی؟ فرزند داری؟ سرپرست چند نفری؟ بیمه داشتی؟ اجاره نشینی؟ و…»

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «وقتی ما از مسئولین پرسیدیم که این سئوال‌ها برای چیست، آقای زارع رئیس اجرای احکام زندان گفتند: می‌خواهیم بدانیم اگر شما را اعدام کنیم کیا خانوادشون بیشتر بیچاره می‌شود.»

منبع

0 thoughts on “انتقال یازده تن از زندانیان محکوم به اعدام اهل‌سنت به اجرای احکام زندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *