فیلتر ممنوع!

فریاد معترضان مقابل دادگستری اصفهان: نیروی انتظامی، چشمان خواهرم کو!

صدها نفری که مقابل دادگستری اصفهان تجمع کردند فریاد می زدند: ” نیروی انتظامی، چشمان خواهرم کو”. این اعتراضی بلند به کوتاهی مراجع انتظامی است برای دستگیری عوامل اسیدپاشی به صورت زنان در اصفهان. اتفاقی که روزها از آن می گذرد و هر چند در سکوت خبری ولی در روزهای اخیر به آن اضافه نیز شده است. این در حالی است که گفته های ضد و نقیض مسوولان اصفهان خشم مردم را نسبت به این انفعال بیشتر کرد.

org-z1413981996a7bb9395de63b02bfe2949b8d182022c5ff979b5

این اعتراض ها فقط در اصفهان شکل نگرفت بلکه امروز همزمان با تجمع مردم اصفهان مقابل دادگستری این شهر، دهها تن از مردم تهران نیز مقابل مجلس شورای اسلامی دست به تظاهرات زدند.

مردم اصفهان که قربانیان اصلی اسیدپاشی و ناامنی در این روزهای اخیر هستند در تجمع خود شعارهایی سر می دادند که می شد خشم را از میان آنان به راحتی فهمید.

“زاینده رود خشک شده. اسیدپاشى مد شده” تعدادی از شعار معترضان این بود:

“نیروی انتظامی، چشمای خواهرم کو؟ / روحانی ما امنیت نداریم/ اصفهان شهر ماست، امنیت حق ماست/ای خواهر قربانی، درقلب ما می‌مانی/اسیدپاش مزدوره، امنیت از ما دوره./ای دختر ایرانی، حمایتت می‌کنیم. / این سکوت، حمایت از داعش است/ زاینده‌رود خشک شده، اسیدپاشی مد شده/امنیت، آزادی، حق مسلم ماست/ سهیلای بی‌گناه، حمایتت می‌کنیم/ای کم‌تر از داعشی، اسید به ما می‌پاشی /با حجاب بی حجاب، اسیدپاشی نمی‌خوایم./صدا سیما بی غیرت، حمایت حمایت”

رسول یاحی، معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان، امروز در میان معترضان حاضر شد و گفت: “جدای از این‌که این مساله توسط چه شخص یا اشخاصی و با کدام عقیده انجام شده باشد، به شدت پیگیر آن هستیم.”

یاحی در عین حال تاکید کرده است که فضای اصفهان ناامن نیست و “مردم باید بدانند که این چهار مورد اسیدپاشی تنها کار یک نفر بوده است، بنابراین مردم باید تحمل داشته باشند تا این فرد جنایتکار دستگیر شود.”

از طرف دیگر در تهران هم تجمع اعتراضی توسط جنبش زنان در همبستگی با تجمع مردم اصفهان در اعتراض به اسیدپاشی ها امروز مقابل مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر، این تجمع با حضور حدود ۲۰۰ تن از فعالان جنبش زنان از ساعت ۱۱ آغاز و تا ساعت ۱۲ و نیم ادامه داشت. در این تجمع شعارهایی همچون: «اسیدپاشی جنایت، قانونگذار حمایت»، «ما زنیم انسانیم، شهروند این دیاریم، اما حقی نداریم»، «آمرین جنایت، مجازات، مجازات»، «قوانین ضد زن ملغی باید گردد»، «آلیا، آلیا / خجالت، خجالت»، «مجلس، دولت، حمایت، حمایت» از سوی حاضران سرداده شد.

گروه هایی از جنبش زنان با در دست داشتن پلاکاردهایی اعتراض خود را نسبت به طرح هایی که در دستور کار مجلس قرار دارد، اعلام کردند. از جمله نوشته های این پلاکاردها چنین بود: «قتل های زنجیره ای = اسیدپاشی زنجیره ای» / «طرح صیانت از حریم حجاب و عفاف، تبعیض آشکار علیه زنان است» / «طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را از دستور کار مجلس خارج کنید» / «سخنان ضد زن، بسترسازی خشونت علیه زنان» / «داعش آنی می کشد، اسیدپاش زجرکش می کند» / «قوانین ضدزن، بسترسازی خشونت عریان علیه زنان» و…

نکته ای که بیش از همه جلب توجه می کرد این بود که در این تجمع چندتن از زنان قربانی اسیدپاشی شرکت داشتند که حضورشان نمود بارز خشونت عریان علیه زنان بود.

در ضمن در این تجمع به چندتن از مردان حاضر در تجمع از سوی برخی از نیروهای انتظامی تعرضاتی صورت گرفت. از جمله محمد نوری زاد که مشغول تهیه عکس بود، توسط لباس شخصی های حاضر در تجمع مورد ضرب و شتم قرار گرفت و با ماشین پلیس از محل دور شد. اما برخی دیگر از مردان حاضر که مورد تعرض قرار گرفتند با شعارهای حاضران از جمله «نیروی انتظامی حمایت، حمایت» و نیز «نیروی انتظامی، ولش کن، اسیدپاش دستگیر کن» از دست پلیس رهایی یافتند.

منبع

0 thoughts on “فریاد معترضان مقابل دادگستری اصفهان: نیروی انتظامی، چشمان خواهرم کو!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *