فیلتر ممنوع!

تجارت جان انسان دربهداری زندان اوین

دکتر مهیار مرتضوی، حدود سه ماه است که به ریاست بهداری زندان اوین منصوب شده است.

evin-bb1

 وضعیت درمانی و پیگیری معالجه زندانیان ییمار ازهنگام انتصاب وی به مراتب وخیم‌تر شده است. گزارش‌ها حاکی از این موضوع است که زندانیان سیاسی زن حدود یک ماه قبل، از وی و نحوه عملکرد ایشان به دادستانی تهران اعلام شکایت نموده اند. ازجمله موارد گزارش شده می توان به سرقت بهداری اوین از داروهای خارجی تجویزشده به بیماران که جهت اخذ تائیدیه یا تحویل روزانه به زندانیان دراختیاراین مرکز قرار می گیرد اشاره نمود.

همچنین لغو اعزام های درمانی تخصصی که توسط دادستانی تهران تائید و به اجرای احکام زندان اوین ابلاغ شده بود با این بهانه که رئیس وقت بهداری اعلام داشته که زندانیان بیمارتنها می‌توانند به پزشکانی درخارج از زندان مراجعه کنند که مشخصا نامشان توسط وی اعلام شده باشد، لغو گردیده است.

با توجه به انتخاب پزشکان معتمد بهداری از نزدیکان و دوستان رئیس وقت بهداری و تعداد کثیر زندانیان محصور دراوین ایشان رسما قصد دست زدن به تجارت پرسود برای خود دارد. از دیگر موارد، عدم تحویل داروها با نسخه تائید شده توسط دادستانی است و زندانیانی که ماه ها منتظراعزام به پزشک متخصص خارج از زندان بودند، بدون هیچ دلیلی از تحویل داروهای نسخه شده شان جلوگیری می گردد.

بهداری اوین درحالی از اعزام بیماران جدی به مراکز تخصصی ذی صلاح خارج از زندان جلوگیری می کند که به اصطلاح پزشکان، این مرکز فاقد تخصص و تعهد شغلی حداقلی بوده حتی بدون معاینه زندانی بیمار و طی نمودن روند تشخیص تخصصی و درنظرگرفتن عوارض شدید داروهای سنگین، بر تجویز چنین داروهائی با دوز بالا اصراری بدون توجیه دارند.

گفتنی است مطابق قانون، سلامت روحی و جسمی زندانیان محبوس در زندان ها برعهده قوه قضائیه می باشد.

منبع

0 thoughts on “تجارت جان انسان دربهداری زندان اوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *