فیلتر ممنوع!

اعتراف حدادعادل: مطمئن نیستیم آیندگان انقلاب را حفظ کنند

IMG19273105

غلامعلی حداد عادل، رییس سابق مجلس شورای اسلامی از عدم اطمینان به آیندگان برای حفظ انقلاب سخن گفت. وی در یک سخنرانی اذعان کرده است: به هیچ وجه نمی‌شود مطمئن بود که به دلیل انقلابی بودن پدران، فرزاندن هم انقلابی باشند. حتی در خانواده های ما هم تصوری که ما از انقلاب داریم، فرزندانمان ندارند. طبیعی است چون در آن دوران زندگی نکرده‌اند. اگر رها کنیم، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که پای انقلاب بایستند. برای انتقال تجربه انقلاب، باید به اندازه تلاشی که برای خود انقلاب صورت گرفت، تلاش شود.

حدادعادل که یکی از شخصیت‌های موثر در طیف اصولگرا به شمار می‌آید در حالی از نگرانی برای آینده انقلاب و حفظ آن در آینده سخن می‌گوید که بسیاری از عملکردهای وی و طیف اقتدارگرا در راستای دلزدگی جوانان از انقلاب و آرمان‌های آن بوده است. در چند سال اخیر بسیاری از دلسوزان نظام هشدار دادند که چنین بوخوردهایی با جوانان و همچنین عملکرد اقتدارگرایان باعث دوری جوانان از انقلاب خواهد شد و اینک به نظر می‌رسد حدادعادل از افراد بانفوذ در اصولگرایان و از بستگان آیت‌الله خامنه‌ای به تازگی برخی مسایل و مشکلات موجود در کشور را نظاره می‌کند و باعث نگرانی حدادعادل شده است.

به گزارش  مهر، حداد عادل ادامه داد: انقلاب کم کم ۴۰ ساله می‌شود و چند ماه دیگر جشن ۳۶ سالگی آن را برگزار خواهیم کرد. نسلی که انقلاب کرده، به تدریج جایش را به نسل‌های بعدی می‌دهد و همه ما این سوال را داریم که آیا این انقلاب، با آن اهدافی که داشته توسط نسل آینده حفظ می‌شود؟

وی افزود: به هیچ وجه نمی شود مطمئن بود که به دلیل انقلابی بودن پدران، فرزاندن هم انقلابی باشند. حتی در خانواده های ما هم تصوری که ما از انقلاب داریم، فرزندانمان ندارند. طبیعی است چون در آن دوران زندگی نکرده اند. اگر رها کنیم، نمی توانیم انتظار داشته باشیم که پای انقلاب بایستند. برای انتقال تجربه انقلاب، باید به اندازه تلاشی که برای خود انقلاب صورت گرفت، تلاش شود. این موضوع مانند سواد است. یعنی اگر پدری سواد داشته باشد، دلیل نمی‌شود که فرزندش هم باسواد به دنیا بیاید. بلکه باید به آن فرزند، سواد آموخت. اگر کسی به انقلاب دلبستگی داشته باشد و بچه ها را رها کند، معلوم نیست چه اتفاقی بیافتد.

منبع

0 thoughts on “اعتراف حدادعادل: مطمئن نیستیم آیندگان انقلاب را حفظ کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *