فیلتر ممنوع!

نام ۱۰ نماینده مجلس درمیان فهرست سه‌هزار بورسیه غیرقانونی

نخستین‌ بار«حامد قادرمرزی»، نایب‌ رییس فراکسیون دانشگاهیان مجلس خبر داد ریشه استیضاح رضا فرجی‌دانا درافشاگری وزارت علوم درباره بورسیه‌های غیرقانونی بوده:«تا جایی که اطلاع داریم، نام ۱۰نماینده مجلس در میان فهرست سه‌هزار بورسیه غیرقانونی است که وزیرعلوم به‌تازگی آن را افشا کرده و جالب‌تر اینکه بدانید برخی از همین نمایندگان پای نامه استیضاح وزیر را امضا نکرده‌اند و از وزارت علوم قول گرفته‌اند تا درصورت افشای اسامی، نامی از آنها برده نشود.»

majles-saham-news-450x269
اما حالا؛ مواضع هروی نشان از آن دارد که مجلس در برابر افشای نام اسامی نمایندگانی که پرونده‌شان در ماجرای بورسیه‌های غیرقانونی آمده، مصمم است و حتی احتمال افشای اسامی از سوی نمایندگان نیز وجود دارد.
به گزارش شرق، حجت‌الله درویش‌پور، دیگرعضو کمیسیون آموزش نیز می‌گوید:«اسامی دراختیار ماست اما به دلایلی فعلا نمی‌خواهیم نامی را افشا کنیم. البته اگرغیرقانونی‌بودن بورسیه اینها مشخص شود، هیچ بخشش و مصونیتی درکارنیست. چراکه اتفاقا نماینده مجلس بیشتر باید به قوانین و رعایت آن ملزم باشد.»
او در ادامه می‌گوید: «به هرشکل ابعاد فساد و تجارت علمی در نهاد دانشگاه در فهرست بلندبالای بورسیه‌ها آشکار شده وعلاوه بر بحث اسامی نمایندگان، اتفاقا اسامی فرزندان برخی وزرا و مسوولان دولت احمدی‌نژاد هم در فهرست بورسیه‌های غیرقانونی آمده که به وقت مقتضی اعلام خواهد شد.»
هروی معتقد است «دولت درمعرفی‌ اسامی بورسیه‌های‌غیر قانونی باید ضرب‌ الاجلی تعیین کند چراکه اگراین‌ طورنباشد، این آقایانی که غیرقانونی بورسیه شده‌اند، دکترا را گرفته و بعد هم عضو هیات‌علمی می‌شوند. این کارخطای آشکاراست و نمی‌شود به این سادگی به جایگاه‌های علمی و دانشگاهی چوب حراج زد.»
همه نگرانی‌ها بیشتر به همین کلیدواژه «وقت مقتضی» بازمی‌گردد؛ چراکه گویا فرارسیدن این «وقت مقتضی»، این روزها، به درازا کشیده و مدام «ان قلت‌هایی» در پی افشای اسامی بورسیه‌های غیرقانونی مطرح می‌شود. وزارت علوم اعلام کرده، از مجموع سه‌هزارو۷۰۰بورسیه مورداتهام، تا حالا، مشخص شده دوهزارو۱۰۰پرونده، تخلفی ندارند و این احتمال وجود دارد که ارقام متخلفان بورسیه تا روز معرفی وزیر پیشنهادی کابینه یازدهم به مجلس، کاهش یابد.

0 thoughts on “نام ۱۰ نماینده مجلس درمیان فهرست سه‌هزار بورسیه غیرقانونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *